Powered By Blogger

sunnuntai 10. tammikuuta 2016

Uskon "karmaan"

Mä olen jo pitkään uskonut siihen, että elämässä saa kukin ansionsa mukaan.
Meidän ei tarvitse "kostaa" jos koemme vääryyttä tms., vääryyden tekijä saa kyllä kostonsa tavalla tai toisella, joltakulta tai jostakin.

Asialla on myös  kivampi puoli: jos teet jotain hyvää, siitä seuraa itsellesi jotain hyvää.
Joskus saa tehdä paljon hyvää ennen kuin se hyvä palaa takaisin.  Hyvä ei tule aina takaisin samalta ihmiseltä jolle teit sen. Toisinaan joutuu odottamaan kauemminkin, joskus tulee saman tien.
Esim.
Olin joulukuussa ulkoiluttamassa pojan koiraa. Teen sitä kyllä myös omaksi ilokseni, mutta poika koki sen auttamiseksi, niimpä minua odotti hyllyllä kiitokseksi levy Maraboun Japp levy.
Tuollaiset asiat jäävät mieltä lämmittämään.

Hyvien tekojen tekeminen on jo itsessään palkitsevaa. Hyvät teot ovat useimmiten pieniä, joskus niinkin pieniä ettei saaja edes huomaa niitä.

Tämän vuoden alku on taas antanut vahvistusta uskolleni.

Olen tarjonnut kyytiä pakkasen takia työkaverilleni, vaikkei aika ole ihan omaan työvuoroon täsmännyt, olen tuonut miehelle yllärinä viinitonkan kauppareissulta ja tehnyt koirien kanssa lenkkejä kun mies on sairastanut miesflunssaa.
Tänään tuli sitten minun vuoroni. Ovikello soi ja naapuri toi tulppaanikimpun ja suklaalevyn kiitokseksi yhdestä palveluksesta :)
Ensin oli vähän vaivautunut olo kun palvelus oli niin pieni ja kiitos niin suuri.
Mutta oli se vaan niin ihanan, yllättävän ilahduttavaa!







1 kommentti:

  1. http://yle.fi/uutiset/mies_ala_huoli_flunssasi_on_sittenkin_pahempi_kuin_naisilla/8597135

    VastaaPoista