Powered By Blogger

maanantai 17. helmikuuta 2014

Veitin kertomaa

" Tuosta omistajasta ei aina ota selvää.
Sunnuntaina tehtiin sama lenkki kuin arkiaamuisin, se reipas puolituntinen. Sitten se pölhö laittoi mulle valjaat lenkin jälkeen. Mä vihaan niitä. Käännyin eteisessä ympäri ja koitin paeta paikalta, mutta se ehti napata kiinni ja sujautti ne päälleni. Toivoin totisesti ettei kukaan tule missään kohtaan vastaan ja näe minua näissä "liiveissä", näissä ei voi tuntea oloaan mitenkään äijämäiseksi.

Sitten ajettiin autolla. Takaikkunasta ei nähnyt mitään ulos, rapainen keli.
Päästiin jonnekin hiljaisella aukiolle. Istuskeltiin siinä sitten tovi. Pölhö selaili sitä laitettaan. näin että kalenteria katsoi, ja hoki, että mikä päivä tänään sit oikein on. Joopa joo, ei kyllä kuulostanut lupaavalta.
Seuraavaksi pölhö jutteli sillä laitteellaan jonkun kanssa. Ja taas lähdettiin autolla ajamaan. Nyt pysähdyttiin nopeammin ja päästiin ulos autosta. Pölhön kaveri tuli, onneksi ilman koiria, ja sitten käveltiin.

Kierreltiin uusia seutuja. Sain rauhassa haistella ja pyöriskelin lumessakin. Pölhä jutteli kaverinsa kanssa. Ihmettelen vaan, että miksei Joiku päässyt mukaan?  Oliko tämä joku koulutusreissu kuitenkin? Valjaisiinko pölhö luulee minua tällä tavalla totuttavansa?

Lenkin jälkeen ajettiin kotiin. En osannut Joikulle oikein mitään järkevää kertoa. Tovi siinä päiviteltiin että miksi vain minä pääsin lenkille.

Pölhö jutteli kyllä miehelleen jotain, ja merkityksellisintä oli jotenkin se, ettei tänään ole 23. päivä..."

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti