Powered By Blogger

sunnuntai 7. maaliskuuta 2021

Vastuullisesti

Nyt on reissu tehty. Suositeltiin kotona pysymistä. Lähdettiin kuitenkin, koska ajattelimme voivamme tehdä matkan vastuullisesti.

Ei ollut munkki-kahvipysähdyksiä matkan varrella. Juustoportissa käytiin vessassa, ja sujuvasti, joskin vähän haikein mielin kävelin kaikkien houkuttelevien myymälöiden ohi.

Mennessä oltiin yö hotellissa Oulussa. Olin etukäteen kysynyt onko mahdollista saada aamiainen huoneeseen, ja olihan se. Respassa kuitenkin ilmoitettiin, että saisimme hakea eväspussin (leipä, jugurtti ja hedelmä) aamulla, ja se olisi aamiaisemme. Ihmettelin asiaa, ja kerroin että minulle oli kyllä sanottu, että asia onnistuu erillistä korvausta vastaan. No, sitten se onnistuu kun asia on jo sovittu, sanoi virkailija.

Aamulla huoneeseen tuotiin täydellinen aamiainen. Toisessa pikkukattilassa munakokkelia, toisessa puuroa. Pieni lautanen, jossa pannukakkuja ja hilloa ei mahtunut kuvaan.

Naava sai respasta oman herrkupussinsa. Tosi kivaa, että koirakin toivotetaan tervetulleeksi.

Kittilässä majoituimme airbnb mökkiin, jossa oli tehty covid mukainen siivous ennen meitä. Siellä kökötimme illat. Ravintoloihin emmekä ihaniin "latukahviloihin" poikenneet. Söimme vähemmän herkullisia eineksiä.

Matkan tarkoitus oli poropaimennusleiri, josta edellisessä postauksessa kerroinkin. Ulkona tapahtuva, turvavälit muihin osallistujiin (meillä oli oma porukka) ja ruokailu omin eväin.

Paluumatkalla yövyimme Kokkolassa hotellissa. Taas Naava sai herkkukassin, ja me saimme aamiaisen huoneeseen. Tilasimme illallisen Amarillosta, ja tarjoilija toi sen huoneeseen (tai ovelle).

Ja kyllä maistui 7 tunnin ajon jälkeen.

Ja aamiainen huoneeseen...vain pekonit puuttuivat...

Kokkolasta ajoimme yhtä soittoa kotiin.

Emme olisi juurikaan voineet tehdä reissua vähemmillä kontakteilla. Kaupassa kävimme pari kertaa, siinä suurin riski.

Maanantaina töihin, jossa en voi näin hyvin vältellä kontakteja. Itseasiassa en ollenkaan.

Paluu "arkeen" tuntui muutenkin aikamoiselta: säätiedotus lupasi lunta, pakkasta ja myrskyä (missä  olet kevät?? ) ja luettiin uutinen jossa thl:n edustaja kertoi, että huhtikuussa päivittäiset koronaluvut moninkertaistuvat , pahimmillaan päivittäiset luvut yli 11 100 ja parhaassa tapauksessa 2638.

Toivottavasti eivät pidä paikkaansa.

1. Wautsi, enpä ole kuullutkaan, että koirille on hotellissa omat take-away-herkut :) Ihan varmasti plussaa koirallisten ihmisten mielestä, voin kuvitella!!
    Kivalta -ja ennenkaikkea herkulliselta- retkeltä kuulostaa! Jänskää oli myös tuo aiempi poronajotarina. Hyvä Naava!!

1. Oli kyllä jännää:)
      Uskomatonta tuo luontainen taipumus koiralle,osaa heti. Nyt arkea pääsiäiseen asti:)

2. Vastuullinen ja upealta vaikuttava reissu! Onneksi olkoon!

1. Kiitos Susanna. Pakko oli puolustella kun oli huono omatunto siitä, että reissataan pohjoiseen....