Powered By Blogger

maanantai 29. joulukuuta 2014

En tykkää

En tykkää käydä lääkärissä. Aina sellainen olo, että olenko nyt varmasti tarpeeksi sairas.
Jospa kuitenkin kipu menisi ohi itsestään. Toisaalta taas kaikki sanovat, että mene nyt ettei tule pahemmaksi.

Yskän takia on turha mennä lääkäriin. Vaikka miten meinaisi tukehtua ja keuhkot kipeenä, se on aina vain viruksen aiheuttamaa jotain pientä, yskänlääkettä korkeintaa saa avuksi. Ja vaikka kestäisi kuukauden, sekin normaalia. Siis yskä ei ole syy mennä lääkäriin.

Sellaiset tapaukset on helpoimpia kun ei esim. pysty enää kävelemään. Silloin tietää ettei mene turhaan lääkäriin. Kerran sain jonkun kipsin jalkaan, ja kävelin lääkäristä ulos itsetunto ehjänä.
Kerran myös minut unohdettiin sinne kipsaushuoneeseen. Lääkäri käski odottaa ja poistui huoneesta. Ja minähän odotin. Joskus tunnin päästä joku hoitaja tuli käymään huoneessa ja päivitteli, että miksi minä siellä yksikseni istuskelen.

Toisaalta pitää olla iloinen jos pääsee lääkärin vastaanotolta ulos terveenä.

Enkä kyllä myönnä että minulla olisi matala kipukynnys. Vaikka eihän sihen mitään yleispätevää mittaria ole. Joskus kysytään numeroilla kivun määrää.  Nollasta kymppiin, ei minulla ole koskaan ollut 10 kipua.

Maanantaina olen taas menossa lääkäriin. Ei kai voi sanoa taas, koska käyn harvoin lääkärissä, ehkä kerran vuodessa. Kaksi viikkoa olen odottanut kivun menevän pois. Ei ole mennyt.
Varmaan saan buranaa. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti