Powered By Blogger

torstai 25. kesäkuuta 2020

Juhannuksen jälkeen



Juhannus meni perinteisesti. Pelattiin uutta Smart 10 peliä, joka oli kyllä aika vaikea. Siis vaikeita kysymyksiä kun mun yleistieto ei ole kovin kattavaa. Olen kiinnostunut vähän eri asioista kuin päämnistereistä tai lippujen väreistä. Pelissä ei kysytty mitään tunnepuolen asioita, ne olisi enempi mun alaa ;)  Pariskunnittain oltiin joukkueina, meidän joukkueen nimi oli Pallot....pitäisiköhän miettiä tuota painoa, tai pikemminkin sitä, mitä suuhunsa laittaa.
Koitinkin, juhannuksen jälkeen vähän miettiä. Ja kävin vesijumpassa aamulla kaikkien eläkeläismammojen kanssa. Heti tuntui olo hoikemmalta .

Juhannuksen jälkeen tultiin taas kotiin. Pesin mattoja, tapasin tuttuja, istutin loput perennat. Aloitin kirjaa ja purin kaiken aloittamastani villatakki-tekeleestä. Tuohan kuuluu kesäperinteisiini: kutoa tai virkata jotain vaikeaa, haasteellista. Suuttua kun en ymmärrä ohjetta ja aloittaa alusta.

Naavan kanssa olen lenkkeillyt aamuisin. Päivällä on liian kuuma ja illan viiletessä olen jo nukkumassa. Kuuden jälkeen herään, ellen herää Naava herättää: piippaa, hyppää sänkyyn ja nuolee. Ellen herää, tulee uudestaan noin puolen tunnin päästä.


Päivät soljuvat ja jokapäivä olen kiitollinen pitkästä lomastani.  Löydän kyllä tästäkin varjopuolia: lähes kaikki kotityöt ovat jääneet mulle, mikä toisaalta on ihan kohtuullistakin. Niitä kotitöitä vaan on yllättävän paljon.

Mutta molemmissa paikoissa on riippumatot valmiina. Kotona olen jo makoillut siinä kerran.
Ja kesää on vielä jäljellä!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti