Powered By Blogger

lauantai 19. syyskuuta 2015

Lomaa

Ensimmäistä kertaa, muistaakseni, olin osoittamassa mieltäni.Perjantaina.
Kahden tunnin poissaolo töistä. Jotenkin tuntui hyvältä. Olisipa vain useampi meidän alalta ollut mukana. Suomen suosta nostamiseen tarvitaan tasapuolisesti kaikkien panosta. Jokaiselta pois tasapuolisesti, luulisi olevan helppoa. Lomarahoista pois kaikilta tietty prosentti.
Oikeesti tää on käsittämättömän monimutkainen juttu. Miten esim.mun  lomien lyhentäminen lisäisi Suomen kilpailukykyä ?
Olen puhunut.Stop.

Ja tänään mulla alkoi viikon loma!
Pakkaaminen on loman ikävämpiä puolia.
Ensin teen listoja ja mietin onko listalla kaikki.
Sitten listan mukaan pakkaamaan.
Ensimmäisinä kilometreinä mietin mitä mahtoi unohtua.
Ja paikan päällä useimmiten totean kotiin lähtiessä, että tuo,tuo, tuo ja tuo oli turhaan mukana.

Tämä reissu on yksi unelma, joka toteutuu.
Odotan niitä maisemia, rauhaa, metsää, tuntureita, kuohuja, järviä, värejä..
Pelkään karhuja , susia ja riippusiltoja.
Näin jo unta, että oltiin ylittämässä jokea riippusiltaa pitkin, kun sillan toisesta päästä käveli karhu kohti...




2 kommenttia:

  1. Hyvää lomaviikkoa :) Minulla on vielä vähänkään pohjoisempi Suomi korkkaamatta, Oulunkaan korkeudella en ole koskaan ollut!

    VastaaPoista
  2. Kiitos Tuula.
    Me ollaan oltu pohjois-Suomessa talvella, mutta tämä on nyt ensimmäinen kerta kun ei täällä ole lunta :)
    Tämä on ihan ainutlaatuista luontoa. Kannattaa tulla.

    VastaaPoista