Powered By Blogger

lauantai 25. heinäkuuta 2020

Vaihtelu virkistää, ja väsyttää

Nyt se kahden yön yli matka on tehty.
Liikkeelle lähdettiin vähemmän riemullisissa tunnelmissa eläinlääkäri käynnin jälkeen, mutta tosi hyvin pystyin unohtamaan koko asian. Sekään asia kun ei murehtimalla parane.

Oltiin risteilyllä. Hiukan arvelutti lähteä nyt sinne ihmisjoukkoon, onko liian riskiä, kohtalon uhmaamista kun korona ei ole vielä voitettu.
Auto oli laivassa parkissa risteilyn ajan, mikä helpotti huomattavasti ihmisruuhkan välttämistä. Autokannelle ajettiin, sieltä laivaan ja sama toisinpäin, vältettiin jonottaminen terminaalin ruuhkassa.
Pidettiin turvavälejä eikä oltu yökerhossa.

Hytti oli oikein mukava, raikas ja puhdas ja ikkuna merelle. Varsinkin paluumatkalla ikkuna oli kiva, kun ilma ei suosinut kannella tähystelyä.

Yllättävän täynnä laiva oli, olikohan tosiaan täytetty vain 75%.... Ravintoloihin oli ruuhkaa. Paluumatkalla ei päästy haluamaamme paikkaan syömään. Buffet ruokailuun olisi voinut etukäteen varata paikan, mutta en halunnut. En tykkää buffeteista, enkä varsinkaan korona aikana.
Tarpeeksi näin aamiaisella: yksi pappa yski juuri voiden kohdalla....emme sen jälkeen tarvinneet enää voita leivän päälle. Näin myös miten nainen valitsi lautasta, käpälöi yhtä, laittoi takaisin pinoon ja ottikin toisen....
Italialaisravintolaan olisi myös saanut pöytävarauksen, mutta kun sen menu ei ollut ihan mieleinen.
Mutta syötyä ja juotua tuli silti matkan aikana aivan liikaa.

Päivä Riikassa oli kiva. Pari sadekuuroa tuli. Ensimmäisen tullessa hyppäsimme lähimmän kahvilan ovesta sisään , ja toisen kuuron tullessa olimme juuri asettautuneet syömään ravintolan terassille.
Kiertelimme ristiin rastiin vanhan kaupungin katuja. Kävelimme myös kauemmas torille. Voi sitä kukkamäärää. Niin kauniita kimppuja muutamalla eurolla. Vieläkin harmittaa etten ostanut muutamaa kimppua, kyllä ne siinä kävellessä olisi menneet....

13000 askelta tuli täyteen ja olimme humapäisiä ja halusimme uuden kokemuksen elämäämme: mentiin riksan kyydissä takaisin laivalle.  Mennessä jo riksakuskit tarjosivat kyytejä satamasta vanhaan kaupunkiin 15e:lla. Olipa sitten yllätys kun paluumatka olikin moninkertainen. Riksakuski pyysi kyydistä 56e!!! Olemme toki painavia kyydittäviä ja säälitti välillä kovasti kun joutui niin kovasti polkemaan, mutta emme kyllä maksaneet moista summaa. 20 e pulitimme, kuski oli tyytyväinen ja meillä kunnon turistiolo (=huijatut hölmöt).

Karaokeakin oltiin kuuntelemassa ja mietittiin kummat ovat hölmömpiä, ne jotka laulavat vaikka eivät osaa, vai ne jotka tulevat kuuntelemaan laulajia joista kaikki eivät osaa laulaa?
Ei varmaan kummatkaan ole hölmöjä. Ihailen ihmisiä, jotka tekevät juuri sitä mitä haluavat, laulavat jos siltä tuntuu ja tanssivat, jos siltä tuntuu jne.  Varsinkin hauskojen tanssijoiden iloinen tunnelma tarttui meihinkin, Ja mansikka margarita maistui niin hyvältä!

Sellainen oli reissu.
Vaan olipa ihana palata takaisin kotiin. Tämä varmaan riitti kesäloma reissailuksi.