Töihin tuntia ennen työajan alkua, muuten en ehdi valmistaa lauluhetkeä.
Kerään roolivaatteita valmiiksi ja etsin musiikit.
Kahdeksalta on varhaiskasvatussuunnitelma palaveri. Tulkin kääntäessä aikaa menee vähän enemmän kuin ilman tulkkia.
Palaverissa tärkeitä asioita lapsen kehityksen tueksi, pitää olla ajatukset koossa, kuunnella, puhua ja olla läsnä.
Palaveri loppuu yhdeksältä, jolloi alkaa jo lauluhetki.
Heittäydyn toiseen rooliin. Innostan jäniksiä, karhuja, kissoja , kettuja...
Puolen tunnin päästä lauluhetken loputtua mennään ulos.
Samaan aikaan pomo tuo ovesta sisään kolme opiskelijaa katsomaan toimintaamme.
Lapset ulos. Esittelen opiskelijoille tilojamme ja toimintatapojamme.
Hörppään lasin vettä ja kiirehdin ulos.
Puolitoista tuntia normaalia työtä: selvitän riitojja, pelaan jalkapalloa, niistän neniä, annan vauhtia keinussa ja ohjeistan sijaista mitä loppu päivänä tapahtuu.
Siirryn toiseen rakennukseen opettajapalaveriin. Pohdimme arviointia. Oman työmme, tiimin, toimintaympäristön...
Palaveri kestää tunnin.
Kiirehdin seuraavaan paikkaan. Syntymäpäiväkahville. Koitan keskittyä päivänsankariin ja nauttia tarjoilusta. Vilkuilen kelloa, pitää ehtiä takaisin normi työhön, ennen kuin ensimmäisen työkaverin työaika päättyy.
Normityötä taas tovi.
Ajatukset ovat seuraavan päivän vanhempianillassa, milloin ehdin viimeistellä siihen liittyvät valokuvat?
Työpäivä loppuu.
Ajan kotiin.
Kotona kaivan läppärin ja kameran esille ja viimeistelen vanhempainiltaa, tunnin tai puolitoista, en katso kelloa.
Päätä jomottaa.
Iltapala, hetki telkkaria.
Ei ole vaikeuksia saada unta.
Viiden jälkeen herään, ilman herätystä.
Seuraavan päivän rumba alkakoon....
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti